Kdy už nám upadne čelist?

Vypadla vám někdy plomba, nebo - ještě jako dětem - mléčný zoubek? Ať už máte v sanici ještě své, nebo jiné zuby, ten pocit - kdy skoro bezbolestně ztrácíte něco důležitého z úst - určitě znáte.

Mě se zdál sen, jak jsem takto přicházel postupně o všechny zuby, až jsem nakonec přišel o celou spodní čelist. Nejhorší na tom byl fakt, že za každým tím ztraceným zubem až po odpadnutí sanice - byla lež. V tom snu jsem sám sobě za každý ten zub lhal, jak se svět změní, jak seženu práci, jak dorazí mail s poptávkou a já budu mít takovou zakázku, že uživím nejen svou rodinu, ale dokonce poplatím i dluhy...

Po prezidenstkých volbách jsme jako po výprasku, a když tolika lidem - jako by - upadla čelist z toho, že i ovčané si vlastně permanentně lžou, tak se díky tomu stal hlavou ryby statný státní důchodce. Budiž mu přáno aby nás - dle mnoha proKLAMací - sjednotil a uklidnil, ale jak dlouho si ještě budeme muset lhát, že se v tomto politickém systému něco změní, když se nezměníme my? Nebo třeba, jak moc a jestli vůbec se zásadně změní volební systém, aby se do politiky dostali lidé, kteří mají přirozenou autoritu a vstupem do politiky jí neztratí? A je vůbec takto provedená přímá volba prezidenta slučitelná s přímou demokracií?

Kladu si tyto otázky a vzpomínám na rčení "... zub za zub a budeme bezzubý" nebo Gándhího citát „Oko za oko a svět bude slepý...“ Jak dlouho si tedy budeme lhát, že si lidé mohou, umí a musí vládnout, a že na to potřebují velmi složitý systém, který je založen na hierarchii moci, strachu a korupce? To už jsme skutečně tak slepí, že nám bezzubým neupadne čelist, abychom si nemuseli lhát, že bez dělby moci - to nejde! Podle mě to jde - alespoň v IDWORLDu.

PS: Někde jsem slyšel takový hloupý bonmot: Lidé jsou různí, někteří dokonce tací, kteří se dosud živí prací. Já se teď vlastně po cca hodině čtení a psaní na internetu flákám a zdržuji i vás hloupým snem od práce, anebo - pokud nepracujete na počítači a máte tzv. po práci - od lepšího čtení. Lepším čtením by třeba mohla být sbírka "Nebudu si lhát" od Sergeje Jesenina v překladu Zdenky Bergrové, ale copak v dnešní době někomu upadne čelist z poesie? I kdyby ne ... zkuste www.metafory.cz

Autor: Michal Sadílek | pátek 8.2.2013 15:00 | karma článku: 7,11 | přečteno: 505x